Інформацій- ний лист

Збірники наукових праць

середа, 22 лютого 2023 р.

Кисла Ольга, Шостка Марина ФОРМУВАННЯ СТІЙКОГО ІНТЕРЕСУ ДО ДИСЦИПЛІН ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ У СТУДЕНТІВ АГРОТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

Кисла О.М., викладач

ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України»

Шостка М.М., викладач

ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України»

 


ФОРМУВАННЯ СТІЙКОГО ІНТЕРЕСУ  ДО ДИСЦИПЛІН ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ У СТУДЕНТІВ АГРОТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 На сучасному етапі розбудови незалежної, демократичної, правової Української держави нагальною справою української спільноти виступає проблема виховання нового покоління. Перегляд і переосмислення світоглядних орієнтацій, значні втрати духовних цінностей у суспільстві вимагають удосконалення шляхів і методів формування у студентської молоді якісно нового мислення та високого рівня національної самосвідомості.

Для успішного вирішення цих завдань вища школа України покликана створювати необхідні умови формування професійно і соціально компетентної особистості.

Якщо ж говорити про дисципліни гуманітарного циклу, то саме перед ними стоїть завдання не лише надати студентам певного обсягу знань, а й прилучити їх до здобутків національної та світової культури, сформувати в них національний світогляд та відповідні моральні принципи. Мета гуманітарних дисциплін  полягає не в спробі просвітити спеціаліста природничої чи технічної галузей, а в створенні в підсумку передумов для гуманітаризації його майбутньої  професійної діяльності.

Викладачам гуманітарних  дисциплін, зокрема української літератури та мови,  агротехнічних закладів освіти необхідно зважено підходити до вибору методів, методичних прийомів та форм роботи на заняттях, особливо в умовах дистанційного навчання,  щоб зацікавити  дисциплінами гуманітарного циклу, адже їх студенти, готуючись вступати до аграрного  закладу освіти, перевагу віддавали  негуманітарним  предметам.

За час карантинних обмежень та період воєнного стану, які вимагають переважно дистанційного навчання, ми  визначилися з технологічними платформами  для спілкування, переважно використовуємо, звичайно, Zoom, тому що без активного спілкування  заняття з літератури чи мови відбуватися не може. Працюючи в Zoom використовуємо традиційні, випробувані часом і досвідом, а також новітні, інтерактивні методи, серед яких «Вірю – не вірю», «Упізнай мене!»,  «Займи позицію», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм». Також  для інтернет-спілкування користуємося програмою Viber, де  розміщуються  домашні завдання,  додаткові матеріали для підготовки до занять. 

 Окремої уваги заслуговує платформа Moodle, яка функціонує в коледжі та  надає доступ до використання великої кількості навчального матеріалу для освітньої взаємодії викладача та студентів. На даній платформі подано інформацію в різних форматах: лекції, практичні заняття, відеоматеріали, презентації, посилання на відео та текстові матеріали, зібрано електронну бібліотеку з дисципліни. Згадана платформа допомагає здійснювати опитування й онлайн-тестування студентів, проводити дискусійні форуми, вести журнал оцінювання та ін..

На заняттях  з української літератури та мови  активно користуємося такою платформою, як YouToub, особливо, коли починаємо вивчати новий матеріал, зокрема, знайомлячись із письменником, переглядаємо документальні відеоматеріали,  слухаємо цікаву інформацію про його біографію та творчість.

Часто на заняттях як онлайн, так і офлайн використовуємо Microsoft PowerPoint для створення  презентацій, які  допомагають  краще сприймати та засвоювати матеріал. Інколи студенти як домашнє завдання готують презентації та разом із викладачем подають  одногрупникам нову тему.

Матеріали, розміщені на освітніх проєктах  «На урок», «Всеосвіта», «Всеукраїнська школа онлайн», розширюють та доповнюють можливості викладача на занятті.

Гарний ефект дає проведення інтегрованих  занять; різноманітних  творчих робіт; занять-екскурсії літературними місцями, у тому числі онлайн; нестандартних  семінарських занять.

Викликають у студентів неабиякий інтерес тематичні тижні; конференції із подальшим укладанням збірників тез; літературні вечори.

Отже, використання  згаданих   технологій на заняттях та в позааудиторний час робить навчання більш захоплюючим і змістовним, допомагає залучити до роботи якнайбільше студентів, створює умови для розвитку й самореалізації особистості, впливає на досягнення такого результату навчання,  як  компетентність, формує в студентів стійкий інтерес до дисциплін гуманітарного циклу.

Література

1. Васильєва Н.М. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках предметів гуманітарного циклу //Управління школою. – 2005. - № 34.

2. Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи //Тема. – 2004. - № 3/4.

3. Дидактичні ігри на уроках української літератури: веб-сайт. URL: http://surl.li/exikh

4. Інформаційні технології і засоби навчання, 2012, №5 (31). URL: file:///C:/Users/User/Desktop/716-Article%20Text-2389-1-10-20121108.pdf


5 коментарів:

  1. Вітаю! Цікаво прочитати про наявні інтернет-сервіси для навчання в онлайн-форматі. Поясніть, будь ласка, в чому перевага використання названих ресурсів саме для гуманітарної освіти (можна навести приклади застосування певного сервісу на занятті з мови чи літератури в агротехнічному закладі освіти). Дякую!

    ВідповістиВидалити
  2. Ольга Кисла. Дякую, пане Ілле, за запитання. Дистанційне навчання стало викликом для викладачів усіх дисциплін, зокрема й української мови та літератури. Але поступово вдалося налагодити освітній процес, зробити його цікавим і в форматі онлайно. Дійсно, різноманітні сервери дуже допомагають при викладанні літератури. Часто працюю з платформою YouToub. Знайомлячи студентів із життям та творчістю поетів "розстріляного відродження" , використовую для перегляду документальні фільми із циклу "Гра долі".

    ВідповістиВидалити
  3. Ольга Кисла. Вивчаючи "Україну в огні" О.Довженка та "Тигролови" І.Багряного, порівнюємо відповідні тексти художньої літератури та фільми, що зняті на їх основі, переглядаємо окремі фрагменти.

    ВідповістиВидалити
  4. Доброго дня!
    Скажіть, будь ласка, чи користуєтеся ви на заняттях софтом Miro Whiteboard? У моїй практиці її використання продемонструвало досить високу ефективність.
    Також цікаво було б почути, яким софтом чи інструментами ви користуєтеся для оцінки знань своїх учнів.

    З повагою, Ярослава Зуєнко

    ВідповістиВидалити
  5. Вітаю! Актуальна розвідка. Як гадаєте, чи можна спрогнозувати й виміряти ефективність національно-патріотичного виховання у названій сфері? Що краще застосовувати для досягнення цих цілей?

    ВідповістиВидалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.