Інформацій- ний лист

Збірники наукових праць

середа, 24 лютого 2021 р.

Домбровська Т.О. ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ПЛАТФОРМИ «НА УРОК» У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДРАМИ-ФЕЄРІЇ «ЛІСОВА ПІСНЯ» ЛЕСІ УКРАЇНКИ

 

Домбровська Т.О.

студентка 3 курсу

Херсонський державний університет

Наук. кер.: Бондаренко Л. Г., к. пед. н., доцент

 

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ ПЛАТФОРМИ «НА УРОК»

У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДРАМИ-ФЕЄРІЇ «ЛІСОВА ПІСНЯ»

ЛЕСІ УКРАЇНКИ

 

На сьогоднішній день інноваційні технології займають чи не найважливіше місце у нашому житті. Інтенсивні зміни у сучасному суспільстві вимагають виходити на новий рівень викладання та подання інформації, а без ІКТ зараз складно зацікавити творчою, креативною працею учнів, особливо підлітків, захоплених мережею Інтернет.

ІКТ – сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, обробки, зберігання, розповсюдження, демонстрації та використання даних в інтересах їх користувачів [5, c.7].

Актуальність теми зумовлена тим, що тільки завдяки правильно обраним інформаційно-комунікаційним технологіям та їх вдалому поєднанню з традиційними методами і прийомами сучасний учитель може виховати учнів як інтелектуальних та духовних особистостей, націлених на позитивний результат.

Мета статті – проаналізувати освітні можливості тестування на платформі «На Урок» під час вивчення драми-феєрії «Лісова пісня» у 10 класі.

«На відміну від епічних та ліричних творів, драматичні посідають значно менше місце у шкільних програмах з української літератури» [2]. За чинною програмою для 10-11 класів профільного рівня загальноосвітніх навчальних закладів сучасний словесник має зацікавити учнів захопливими подіями драми-феєрії «Лісова пісня», зосередити їхню увагу на важливих епізодах. Також треба пояснити оригінальність жанру і фольклорно-міфологічну основу твору, розкрити авторську рецепцію українських міфів, визначити композиційні особливості «Лісової пісні», охарактеризувати романтично-міфологічний образ Мавки, зосередити увагу на роздвоєності душі Лукаша і бездуховності Килини та матері Лукаша. Усе це вчитель повинен подати цікаво та лаконічно, оскільки кількість годин обмежена [3].

Сучасний педагог має не лише оптимально представити навчальний матеріал, а ще й об’єктивно оцінити знання та вміння учнів. «У випадку, якщо в учнів на уроці немає доступу до інтернету, на допомогу вчителю прийде сервіс Plickers» [1]. Серед інших інформаційних ресурсів популярністю користується  освітній проєкт «На Урок». Для роботи з учнями під час дистанційного навчання та в класі вчителі залучають бібліотеку онлайн-тестів цієї платформи. Однак, у багатьох випадках словесникам краще самостійно створювати цікаві інтерактивні завдання для перевірки та контролю знань. Кожен користувач має змогу зареєструватися на цій платформі та самовдосконалювати власні знання завдяки різноманітним завданням на будь-яку тему.

Для того щоб створити тест для 10 класу за драмою-феєрією «Лісова пісня», треба зайти за покликанням https://naurok.ua/student/tests, зареєструватися та натиснути на вкладку «створити тест» або «знайти тест». Далі сервіс пропонує шість варіантів на вибір: «Домашня робота», «Тестування», «В реальному часі», «Відповідності», «Флеш-картки» та «Роздрукувати» (рис.1).

 


Рис. 1. Персональна сторінка автора

У вкладці «Домашня робота» можна детально ознайомитись зі сторінкою налаштувань і обрати терміни виконання роботи, редагування назви або повноважень, вказавши клас, групу, предмет. Можна також змінювати питання, перемішувати у будь-якому порядку варіанти відповідей, доповнювати або видаляти зайве.

Завдяки вкладці «В реальному часі» запрошуємо учасників на платформу та повідомляємо початок онлайн-тестування «На Урок», вказавши код (напр. 7706253) і покликання join.naurok.ua. Для цього треба створити сесію і скористатися налаштуваннями: перемішати варіанти відповідей, одразу показувати правильну відповідь або показувати відповіді учня після тестування.

«Відповідності» ВЕТА – гра на швидкість, що використовує всі логічні відповідності. Правила дуже легкі: картки з правильно обраними парами зникнуть на початку гри, тому треба якнайшвидше звільнити екран від карток.

Вкладка «Флеш-картки» використовується для успішного запам’ятовування матеріалу з будь-якого предмету. Флеш-картки або система Лейтнера – це змістовні двосторонні зображення з певною інформацією у лаконічній формі, що використовують для запам'ятовування будь-яких відомостей шляхом систематичного повторення під час перегляду асоціативних малюнків з відповідним коротким текстом, також картки можуть містити запитання і відповіді на них [4]. Робота з цими картками на платформі спрямована на те, щоб школярі візуально сприймали інформацію та вчилися локально аналізувати її з побудов асоціативних рядів.

Найпопулярнішою вкладкою для засвоєння матеріалу на освітньому сайті «На Урок» є «Тестування», суть якого полягає у перевірці знань учнів завдяки онлайн-тестам. Для прикладу створили «Тестування» за твором Лесі Українки «Лісова пісня» (рис.2). Відповіді всіх тестових завдань є однорідними за змістом, простими та короткими, логічно осмисленими, не залежать одна від одної. Після того, як учні пройдуть тестування, результат оперативно зберігається у формі окремої відповіді й оцінюється встановленою кількістю балів. Тестові завдання, створені на цій платформі, економлять словеснику час на перевірку робіт, а школярі вчаться локально давати відповідь, критично мислити.

Рис.2. Приклад тестового запитання

Завдяки останній вкладці «Роздрукувати» можна провести тестове опитування у традиційній письмовій формі.

Отже, освітня платформа «На Урок» дає змогу вчителям перевірити знання учнів в онлайн-режимі. Використання цього освітнього ресурсу під час вивчення драми-феєрії «Лісова пісня» допоможе школярам більше дізнатися про твір, проаналізувати характери персонажів, створити цілісну картину подій, а ще формувати критичне мислення та навички колективної праці.

Література

1. Бондаренко Л. Підготовка студентів-філологів до роботи з онлайн конструктором тестів Plickers на уроках української літератури. Удосконалення інформаційно-ресурсного забезпечення освіти і науки в умовах євроінтеграції: тези доповідей XXI Міжнародної науково-практичної конференції (21-23 березня 2019 р.). Біла Церква, 2019. С. 81-83.

2. Бондаренко Л. Специфіка вивчення драматичних творів на уроках української літератури. Література. Театр. Суспільство: Збірник наукових праць.  Херсон: Айлант, 2005. С.308-311.

3. Навчальна програма з української літератури (профільний рівень) для загальноосвітніх навчальних закладів України. 10-11 класи. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення 01.09.2018)

4. Флеш-картки: ефективний спосіб запам'ятовування ключової інформації. URL: https://vseosvita.ua/news/flesh-kartky-efektyvnyi-sposib-zapamiatovuvannia-kliuchovoi-informatsii-16394.html (дата звернення 07.03.2020).

5. Швачич Г.Г., Толстой В.В., Петречук Л.М., Іващенко Ю.С., Гуляєва О.А., Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: навчальний посібник. Дніпро: НМетАУ, 2017. 231 с.

8 коментарів:

  1. Добрий день,дуже сподобалась ваша стаття,чи зручно вам було працювати на платформі«На урок»,чи можливо були складнощі ?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за чудове питання! Освітня платформа "На Урок" - дуже зручний сайт, який без усіляких труднощів зацікавить як учнів, так і вчителів. Тому що "На Урок" є сучасним зручним інструментом для контролю знань учнів.

      Видалити
  2. Доброго дня! Дякую за пізнавльну статтю. Чи відомі вам інші ресурси для онлайн-тестувань? І чи знайомі ви з ними?

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую за запитання! Я знайома з багатьма ресурсами для онлайн-тестування, але найчастіше використовую "Kahoot!", "Wooclap" і "Google Forms".

    ВідповістиВидалити
  4. Добрий день! Дякую за цікаву статтю! Чи використовували ви платформу "На урок" під час вивчення творчості інших митців?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня! Дякую за запитання! Так, звичайно використовувала. Наприклад, під час вивчення роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного й Івана Білика.

      Видалити
  5. Вітаю! У мене виникло питання, чи вважаєте Ви платформу "На Урок" найефективнішою серед платформ і сервісів для навчання? Якщо ні, то яка платфориа на Вашу думку є найбільш універсальною для вивчення і навчання?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за запитання! Я вважаю платформу "На Урок" однією з найефективніших освітніх ресурсів. Але у нагоді Вам можуть стати освітні сервіси: «Всеосвіта», Google Classroom, Learning Apps.org тощо. Детальніше Ви зможете ознайомитись з технологіями освітнього процесу за посиланням: https://moippo.mk.ua/wp-content/uploads/2020/08/МАКЕТтитул.pdf

      Видалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.