Інформацій- ний лист

Збірники наукових праць

середа, 23 лютого 2022 р.

Бібік Вікторія ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ GOOGLE CLASSROOM ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ТВОРУ В. НЕСТАЙКА «ЧАРІВНІ ОКУЛЯРИ»

 

Бібік Вікторія

студентка 3 курсу

Херсонський державний університет

Наук. кер.: Бондаренко Л. Г., к. пед. н., доцент

 

ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ GOOGLE CLASSROOM ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ТВОРУ В. НЕСТАЙКА «ЧАРІВНІ ОКУЛЯРИ»

 

Упровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти. Перевагами навчання онлайн є можливість саморозвиватися, отримання повного обсягу матеріалу, що стосується теми уроку та ін. Серед недоліків – складність зосередження, певні бар’єри у спілкуванні з учителем, постійне знаходження біля техніки, що негативно впливає на здоров’я як здобувачів освіти, так і педагогів та ін. Ефективність і результативність дистанційної форми навчання важко оцінити, бо враховуються такі чинники: важкість засвоєння матеріалу на відстані, можливість користуватися інтернетом для отримання правильної відповіді при виконанні контрольних робіт, допомога батьків тощо [3].  Попри це освітяни активно використовують платформи для дистанційного навчання, що допомагають донести необхідну інформацію до учнів і незважаючи на ситуацію та обмеження, які виникають в останні роки, продовжувати працювати. Однією з таких платформ є Google Classroom. Вона набрала чималу популярність у шкільному середовищі по всій країні, тому ми коротко охарактеризуємо основні принципи її функціонування.

Google Classroom – хмаро орієнтована платформа, організована спеціально для навчання, доступна для всіх власників особистого облікового запису Google. У цьому сервісі можна створювати навчальні курси; ділитися освітніми матеріалами; створювати завдання; перевіряти рівень засвоєння знань і відслідковувати прогрес успішності кожного здобувача. Сервіс цікавий широким набором інструментів для роботи – відео, зображення, симулятори.

Google Classroom доступний скрізь, де є інтернет. У Клас можна зайти на комп’ютері у будь-якому браузері, а також з мобільних пристроїв на базі Android і Apple iOS. Google Classroom можуть використовувати люди з повним і частковим порушенням зору – для них передбачені програми читання з екрана. Наприклад, для пристроїв iOS створений VoiceOver, а для Android – TalkBack.

За допомогою Google Classroom з легкістю можна перевірити учнів на знання того чи іншого матеріалу, задавши їм питання з розгорнутою відповіддю у тестовій формі, обмеживши бачення вірних відповідей у кінці проходження тестування. Також учителі можуть виставляти бал за кожну вправу та встановлювати час для її виконання.

Матеріалами класу можна ділитися, зокрема документами в PDF форматі, фотографіями, відео та посиланнями на вебсайти. Кожен учень має доступ до змісту безпосередньо зі свого пристрою.

Учні мають доступ до трьох різних вкладок: «Потік», «Класні заняття» та «Люди». Через «Потік» можна простежити всі теми, створені вчителем, переглянувши всі уроки, що пропонуються. У розділі «Класні заняття» знаходяться усі вже виконані та ще незакінчені завдання, а також максимальна оцінка, присвоєна кожному, і термін подання. На вкладці «Люди» можна перевірити всіх інших учнів, які зареєстровані в класі. Зазначимо, що учні слідкують за заняттями в режимі реального часу, у час, погоджений зі своїми вчителями через віртуальний календар Google.

Google Клас робить навчання більш продуктивним: він дозволяє зручно публікувати й оцінювати завдання, організувати спільну роботу й ефективну взаємодію всіх учасників процесу. Створювати курси, роздавати завдання і коментувати роботи здобувачів – все це можна робити в одному сервісі. Безумовно, «стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій сприяє швидкій появі нових інструментів на допомогу вчителю» [2, с. 81].

Поділяємо думку методистів, що сучасний учитель української літератури «має використовувати новітній методичний інструментарій» [1]. Тому, наприклад, готуючи дистанційний урок за твором Всеволода Нестайка «Чарівні окуляри» на платформі Google Classroom, можемо викласти презентацію до твору, для легшого сприйняття матеріалу прикріпити відео (рис. 1) чи  ілюстрації (рис. 2).




Рис.  1. Відео «Життя і творчість Всеволода Нестайка»

Рис. 2. Ілюстрації до твору «Чарівні окуляри»

Також можна створити тест (рис. 3), де розмісити як тестові питання закритого, так і відкритого типу. Вони допоможуть дізнатися думку та враження кожного учня від прочитаного твору, що дозволить підтримувати комунікацію зі школярами.

 

Рис. 3. Тестові завдання

Ці питання можуть бути з розгорнутою відповіддю, де кожен учень має змогу висловити свою думку про прочитане, а вчитель у свою чергу перевірити засвоєння матеріалу  і зрозуміти, наскільки поданий матеріал був доступним та що необхідно вдосконалити при моделюванні наступних дистанційних уроків.

Отже, використовуючи платформу Google Classroom під час дистанційного вивчення твору Всеволода Нестайка «Чарівні окуляри» вчитель значною мірою полегшує сприйняття матеріалу учнями, оскільки вони можуть переглянути відео та ілюстрації, а також провести онлайн тестування, щоб перевірити знання учнів із теми. Використання нових засобів на дистанційних та очних уроках урізноманітнюють та полегшують освітній процес для учнів і для вчителів.

Література

1.    Бондаренко Л.Г. Підготовка вчителя української літератури для Нової української школи. Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції «Філологія та лінгводидактика в умовах євроінтеграції: сьогодення і перспективи» (25-26 жовтня
2018 р.) / За заг. ред. І.В. Гайдаєнко; упор. Т.Г. Окуневич. URL :
http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123456789/7532/Бондаренко_Тези.pdf?sequence=1 (дата звернення: 20.01.2022 р.).

2.    Бондаренко Л. Підготовка студентів-філологів до роботи з онлайн конструктором тестів Plickers на уроках української літератури. Удосконалення інформаційно-ресурсного забезпечення освіти і науки в умовах євроінтеграції: тези доповідей XXI Міжнародної науково-практичної конференції (21-23 березня 2019 р.) / Білоцерківський інститут економіки та управління Університету «Україна». Біла Церква, 2019.  С. 81-83.

3.    Кухаренко В. М. Про систему дистанційного навчання у відкритому дистанційному курсі. Інформаційні технології в освіті. Вип. 11. 2012. С. 32‑42.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.